Svensk juleskinke med rødkål og hallandsk langkål

JULERETTER

Gris til jul

Ingen jul uden gris. Vi har samlet de vigtigste retter. Her har du vores trin for trin guide til Perfekt flæskesteg (en favorit på Google) og en af vores favoritter: Køreplanen til at få and og flæskesteg klar samtidig.

tema-2-2-gris til jul

tema-2-3-gris til jul

tema-2-5-gris til jul

Svensk juleskinke med rødkål og hallandsk langkål

AND TIL JUL

Traditionelle juleretter med and

Ingen jul uden and – det hører sig til – så vi har samlet fire af de helt klassiske opskrifter på juleand til dig, som eksempelvis andesteg med ovnstegt rødkål. Få også inspiration i vores kokkeskoleguide til, hvilken and du skal vælge.

tema-4-1-juleand

Tema 14-1-dyrevelfaerd

tema-4-2-juleand

Tema 14-2-dyrevelfaerd

Tema 14-3-dyrevelfaerd

tema-4-4-juleand

Tema 14-4-dyrevelfaerd

Græskarsuppe

OPSKRIFTER

Sund hverdagsmad

Opskrifterne har en fedtenergiprocent på maks. 32-33 procent og et energiindhold pr. person på maks. 2500 kJ eller 595 kcal. Fx Græskarsuppe med kalvekødsboller (se billedet). Neden for får du 4 eksempler på sund hverdagsmad.

Sammen om vores mad

Det er vigtigt for os, at du har en god oplevelse med vores opskrifter, så du får lyst til at bruge dem igen. Derfor gør vi meget for, at der er sammenhæng mellem opskriftens anvisninger og det resultat, som du får hjemme i dit eget køkken.  

Alle vores opskrifter er udviklet med fokus på smagsoplevelsen og fremgangsmåden, som skal være så ligetil som muligt. I hverdagsopskrifterne er der ikke brugt unødvendige råvarer, og energien i opskrifterne er beregnet, så du kan se energifordelingen.

 

æble og gryde