MICHELIN

Lav din egen Michelin mad

Michelinstjernekokkene Paul Cunningham og René Redzepi har udviklet en stribe lækre opskrifter til voresmad.dk.

tema-9-1-de laekre detaljer

tema-9-2-de laekre detaljer

tema-9-3-de laekre detaljer

tema-9-4-de laekre detaljer

OPSKRIFTER

Sund hverdagsmad

Opskrifterne har en fedtenergiprocent på maks. 32-33 procent og et energiindhold pr. person på maks. 2500 kJ eller 595 kcal. Fx 
Kalvecuvette med tunsovs og grønne bønner (billedet over for). Neden for får du 4 eksempler på sund hverdagsmad.

Du kan fint tage børnene med i køkkenet fra en ung alder, lyder rådet fra en ernæringsekspert.

VINTERFERIE-AKTIVITET

Inviter børnene med i køkkenet

Tag børn med i køkkenet. Jo før jo bedre, lad dem begynde i det små og lad det være sjovt.

Prøv fx vores opskrifter med børnevenlig fremgangsmåde, der trin-for-trin forklarer, hvordan retterne skal laves.

Sammen om vores mad

Det er vigtigt for os, at du har en god oplevelse med vores opskrifter, så du får lyst til at bruge dem igen. Derfor gør vi meget for, at der er sammenhæng mellem opskriftens anvisninger og det resultat, som du får hjemme i dit eget køkken.  

Alle vores opskrifter er udviklet med fokus på smagsoplevelsen og fremgangsmåden, som skal være så ligetil som muligt. I hverdagsopskrifterne er der ikke brugt unødvendige råvarer, og energien i opskrifterne er beregnet, så du kan se energifordelingen.

 

æble og gryde